Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мотористи и застрахователи за новата "Гражданска отговорност"

От догодина всички мотори, каравани и кемпери вече ще плащат застраховка "Гражданска отговорност" само за периода, в който се използват. Това реши преди дни парламентът, като прие специални промени в Кодекса за застраховането. Един от вносителите на предложението- Мартин Димитров, обясни, че това е нещо нормално- хората да плащат толкова, колкото трябва. Според него няма причина за сезонните превозни средства да се плаща застраховка цяла година. Промяната идва след протестите на мотористи през лятото, които настояваха да бъде въведена такава сезонна застраховка. Потърсихме за коментар Владимир Цветанов, сержант към мотоклуб "Нордуест моторс"- Видин. 

"Наистина имаше ефект и управляващите ни чуха. Искаме да подобрим нашия живот и живота на всички. Ние разчитаме на органите на реда да си изпълняват функциите и всеки, който е хванат да управлява мотор без "Гражданска отговорност", трябва да си понесе последствията. Все още не сме запознати със самата процедура, но застрахователите ще ни информират за новите моменти. Иначе, нашият мотоклуб приключва годината успешно, с много нови приятелства и контакти в страната и чужбина" - каза Владимир Цветанов


Един от най-активните мотоклубове в страната, по отношение на протестните действия през годината, свързани с намаляване на сроковете на задължителната застраховка "Гражданска отговорност", беше мотоклуб "Монтана МС моторс", с президент Светослав Струнджев - Сури, когото потърсихме за коментар по темата.

"Не можеш да плащаш за нещо, което не използваш. Решихме го няколко мотоклуба от страната и отидохме на протест в София през лятото. Доколкото съм запознат, минималният срок ще е 30 дни, което ни устройва напълно. В мотоклуба всичко е наред, аз също съм добре и се надявам през пролетта отново да съм на мотора си" - казва Светослав Струнджев.

Потърсихме и позицията на автоинструкторите. Съгласен съм и адмирирам тази промяна в кодекса за задължителното застраховане, каза Георги Борисов, автоинструктор от Видин. 

"Икономически не е оправдано да плаща за цяла година, а моторът му да стои на трупчета." 

Какво мислят застрахователите? Според някои, няма да има повече злоупотреби през зимните месеци, тъй като мотористите не плащат през зимата и трупат задължения, които после трябва да плащат, за да подновят застраховката си лятото. Според Христо Байрактаров, управител на видинския клон на голяма застрахователна компания, сегашната цена на задължителната застраховка, обаче, е напълно съобразена със сроковете и сезона за използването на мотоциклетите и караваните. С промяната в Кодекса за застраховането мотористите и другите ползващи сезонни превозни средства ще имат възможността да плащат "гражданска" за по-малко от 12 месеца и не по-малко от 30 дни, като за идното лято промяната вече ще е в сила. 


Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Граждански организации с призив към политиците за подкрепа на равенството между половете

Българска платформа към Европейско женско лоби отправи призив към политиците за подкрепа на равенството между половете. В отворено писмо до настоящото редовно правителство обръщат внимание на факта, че в състава на 105-ия кабинет има само една жена. Правят аналогия с периода 1947-1949 година, когато в управлението на страната има 23-ма..

публикувано на 06.02.25 в 12:57

Превръщат ли се в лукс "белите пари за черни дни"?

Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..

публикувано на 05.02.25 в 10:45

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45