Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

SOS за туризма

Снимка: Наталия Бърборска
Снимка: Наталия Бърборска
Фирми от сектор "Туризъм" - превозвачи, екскурзоводи, хотелиери и туроператори протестираха пред Министерския съвет. Търпението в сектора е изчерпано след месеци на икономическа и финансова агония, поради неработещи мерки и безразличие от страна на правителството, казват организаторите. Незабавните мерки са наложителни, категорични са от бранша.


"Много се влошиха нещата от предишния ни протест. Хората буквално вече гладуват. Превозвачите вече са пред фалит. Задлъжнели сме, освен по лизинги, и за гаражи, и за офиси. Повличаме след нас и нашите партньори. Колегите туроператори, те също са в изключително тежка ситуация, тъй като туристически сезон тази година въобще не се очертава. Ние се нуждаем от много спешни мерки под формата на финансова подкрепа за ликвидност, а правителството категорично отказва да ни чуе", каза Радка Мандилова- председател на Национално сдружение "Случаен превоз".

Организацията е подкрепена от екскурзоводи, туроператори и хотелиери, които също са в изключително тежка ситуация.

Пагубно се отрази извънредното положение на бизнеса, коментира Наталия Бърборска- хотелиер и ресторантьор от община Вършец.

"Никаква подкрепа от държавата. Хората останаха без пари. Тях също не подкрепи- тези, които останаха в неплатена отпуска и просто е много зле. Няма как след месеците януари, февруари, март, април, които не сме работили и сега изведнъж да извадим 40. Ако беше 60 на 0 това вече е помощ."


Фейсбук: Случаен превозКомплексът край Вършец работи, спазвайки здравните мерки. За Наталия Бърборска мерките са неефективни:

"Не може хората да ходят един до друг по улицата и изведнъж ние да ги сложим на разстояние. И какво ще спре това? Икономиката ще се срине заради това, че ние не работим с пълния си капацитет, хората останаха без пари."

На 100 % е засегнат транспортният бранш от кризата. В Северозапада нещата са още по-зле, отколкото в останалата част от страната, по простата причина, че икономически е най-слабо развит. Това заяви пред Стефка Павлова Петър Захариев- председател на Националната асоциация на автомобилните превозвачи:

"Силно е намален и трафикът в републикански мащаб. Това е общата картина. Що касае общинските и областни линии те са още по-пострадали. Имаше ограничение, след това хората някак си се страхуват да пътуват. Средствата са много ограничени. И хората нямат пари, защото икономиката боксува."

Какво е възможното решение, за да оцелее браншът, може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Теодор Димокенчев

Теодор Димокенчев: Стабилно редовно управление ще има, когато се появи нов субект

Започнаха срещите на държавния глава с партиите преди връчването на първия мандат за кабинет.  Лидерът на най-голямата парламентарна група Бойко Борисов предложи правителство на ГЕРБ, оглавено от него, в което да участват още ПП-ДБ, БСП и ИТН.  Първата политическа сила е готова да получи папката идната седмица.  Част от втората парламентарна..

публикувано на 12.12.24 в 10:00

Крие ли рискове новият проектобюджет?

От Министерството на финансите официално публикуваха разчетите на Бюджет 2025. Изчислено е приходите да бъдат под 93 млрд. лева при разходи, гонещи 99 млрд. Според този последен проект дупката в бюджета ще бъде около 6,5 млрд. лв. Това означава, че успяваме да задържим в рамките 3% дефицит, който е нужен за приемане в еврозоната. Освен това се..

публикувано на 11.12.24 в 10:45
Андрей Вълчев, народен представител от БСП-Обединена левица

Андрей Вълчев: Надявам се страстите да утихнат и политиците да проявят държавническо поведение

След 26 дни безплодни опити и 10 гласувания Народното събрание най-накрая успя да си избере председател - експертът по конституционно право и преподавател в Софийския университет доц. Наталия Киселова, която влезе в парламента като част от гражданската квота на БСП-Обединена левица. Този акт "отпуши" процедурата за съставяне на правителство и днес..

публикувано на 10.12.24 в 13:32

Защо е необходима реформа в районите за планиране в страната

На страната ни е необходимо ново райониране за нуждите на европейската статистика и кохезионната политика. Сегашното райониране очертава все по-големи икономически дисбаланси в тях по отношение на безвъзмездната помощ от ЕС в изпълнение на кохезионната политика (на сближаване и преодоляване на икономическите дисбаланси). Обособяването на районите..

публикувано на 09.12.24 в 14:50

Роман - градът с многото мостове

Екипът на Радио ВИДИН гостува на Роман, който се намира в пределите на област Враца. Градът е административен център на общината, в която попадат 12 населени места. Името на Роман идва от средновековната Романова крепост.  Релефът на общината е ниско планински и хълмист, като територията ѝ изцяло попада в пределите на Западния Предбалкан...

публикувано на 06.12.24 в 13:00
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев, АКАБ: Предлаганите промени в Закона за движение по пътищата са от пусто в празно

Как да се намалят жертвите на пътя?  Крачка в правилната посока ли са промените в Закона за движение по пътищата, които служебното правителство одобри, но предстои разглеждането и гласуването им в парламента, който има повече от неясно бъдеще.  Къде блокира системата, която от декада не може да се пребори с един от големите проблеми за..

публикувано на 05.12.24 в 10:00

Алекси Кесяков: Скоростта е наркоманията на пътя

Как да се намалят жертвите на пътя?  Крачка в правилната посока ли са промените в Закона за движение по пътищата, които служебното правителство одобри, но предстои разглеждането и гласуването им в парламента, който има повече от неясно бъдеще.  Къде блокира системата, която от декада не може да се пребори с един от големите проблеми за обществото?..

публикувано на 05.12.24 в 10:00