"Много се влошиха нещата от предишния ни протест. Хората буквално вече гладуват. Превозвачите вече са пред фалит. Задлъжнели сме, освен по лизинги, и за гаражи, и за офиси. Повличаме след нас и нашите партньори. Колегите туроператори, те също са в изключително тежка ситуация, тъй като туристически сезон тази година въобще не се очертава. Ние се нуждаем от много спешни мерки под формата на финансова подкрепа за ликвидност, а правителството категорично отказва да ни чуе", каза Радка Мандилова- председател на Национално сдружение "Случаен превоз".
Организацията е подкрепена от екскурзоводи, туроператори и хотелиери, които също са в изключително тежка ситуация.
Пагубно се отрази извънредното положение на бизнеса, коментира Наталия Бърборска- хотелиер и ресторантьор от община Вършец.
"Никаква подкрепа от държавата. Хората останаха без пари. Тях също не подкрепи- тези, които останаха в неплатена отпуска и просто е много зле. Няма как след месеците януари, февруари, март, април, които не сме работили и сега изведнъж да извадим 40. Ако беше 60 на 0 това вече е помощ."
Комплексът край Вършец работи, спазвайки здравните мерки. За Наталия Бърборска мерките са неефективни:
"Не може хората да ходят един до друг по улицата и изведнъж ние да ги сложим на разстояние. И какво ще спре това? Икономиката ще се срине заради това, че ние не работим с пълния си капацитет, хората останаха без пари."
На 100 % е засегнат транспортният бранш от кризата. В Северозапада нещата са още по-зле, отколкото в останалата част от страната, по простата причина, че икономически е най-слабо развит. Това заяви пред Стефка Павлова Петър Захариев- председател на Националната асоциация на автомобилните превозвачи:
"Силно е намален и трафикът в републикански мащаб. Това е общата картина. Що касае общинските и областни линии те са още по-пострадали. Имаше ограничение, след това хората някак си се страхуват да пътуват. Средствата са много ограничени. И хората нямат пари, защото икономиката боксува."
Какво е възможното решение, за да оцелее браншът, може да чуете в звуковия файл.
Започнаха срещите на държавния глава с партиите преди връчването на първия мандат за кабинет. Лидерът на най-голямата парламентарна група Бойко Борисов предложи правителство на ГЕРБ, оглавено от него, в което да участват още ПП-ДБ, БСП и ИТН. Първата политическа сила е готова да получи папката идната седмица. Част от втората парламентарна..
От Министерството на финансите официално публикуваха разчетите на Бюджет 2025. Изчислено е приходите да бъдат под 93 млрд. лева при разходи, гонещи 99 млрд. Според този последен проект дупката в бюджета ще бъде около 6,5 млрд. лв. Това означава, че успяваме да задържим в рамките 3% дефицит, който е нужен за приемане в еврозоната. Освен това се..
След 26 дни безплодни опити и 10 гласувания Народното събрание най-накрая успя да си избере председател - експертът по конституционно право и преподавател в Софийския университет доц. Наталия Киселова, която влезе в парламента като част от гражданската квота на БСП-Обединена левица. Този акт "отпуши" процедурата за съставяне на правителство и днес..
На страната ни е необходимо ново райониране за нуждите на европейската статистика и кохезионната политика. Сегашното райониране очертава все по-големи икономически дисбаланси в тях по отношение на безвъзмездната помощ от ЕС в изпълнение на кохезионната политика (на сближаване и преодоляване на икономическите дисбаланси). Обособяването на районите..
Екипът на Радио ВИДИН гостува на Роман, който се намира в пределите на област Враца. Градът е административен център на общината, в която попадат 12 населени места. Името на Роман идва от средновековната Романова крепост. Релефът на общината е ниско планински и хълмист, като територията ѝ изцяло попада в пределите на Западния Предбалкан...
Как да се намалят жертвите на пътя? Крачка в правилната посока ли са промените в Закона за движение по пътищата, които служебното правителство одобри, но предстои разглеждането и гласуването им в парламента, който има повече от неясно бъдеще. Къде блокира системата, която от декада не може да се пребори с един от големите проблеми за..
Как да се намалят жертвите на пътя? Крачка в правилната посока ли са промените в Закона за движение по пътищата, които служебното правителство одобри, но предстои разглеждането и гласуването им в парламента, който има повече от неясно бъдеще. Къде блокира системата, която от декада не може да се пребори с един от големите проблеми за обществото?..