"... От каквото и естество да е тяхното обаждане се приема на телефон 112 и се изпраща към на съответната служба, която съответно спестява и време на обаждащият се. Ако например за едно пътно транспортно произшествие е необходимо да се изпратят няколко служби, той няма да звъни на няколко номера, а с обаждането на 112 това нещо се случва. В център Монтана работят 34 оператора и 16 координатора, като те съответно те не са едновременно на работа, а са разпределени в смени. Център Монтана обслужва територията на 5 области. Това са Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч... На телефон 112 се приемат обаждания и на няколко европейски езика, към служителите има изисквания да владеят и чужди езици. В нашият Център се приемат обаждания на английски, френски, немски, руски. На телефон 112 най-много обаждания за съжаления са медицинските. Населението е доста болно в страната, особено сега с пандемията която върлува. За миналата година център Монтана е приел 93 818 медицински инцидента. След тях следват инцидентите с престъпления против личността, миналата година за център Монтана, тоест за 5-те области са 50 834 сигнала. Пътно транспортните произшествия никак не са малко за миналата година са 9414, това говорим за пътно транспортно произшествия с пострадали. За миналата година за територията на център Монтана неверните сигнали са 268..."
Около 250, 300 са обажданията, които минават през един служител на центъра за спешни обаждания, по време на 12 часова смяна. Естеството на работата не е проста и обикновена, за това и качествата които трябва да притежава служителя са изключително много, уточнява Калин Вазонов:
"Времето за приемане се стремим да го сведем максимално най-бързо, 3 минути е максималното време за което оператора трябва да е събрал необходимата информация и да е изпратил картон. Като се стремим това време да падне под 2 минути, стремим се за минута и половина. Представете си за минута и половина оператора да може вземе точен адрес, да вземе необходимата информация и това нещо вече да отива към службата, която трябва да изпрати екип. Сега реакцията на службата зависи от други фактори..."
Използват ли гражданите телефона за спешни повиквания 112, по какъв повод и доволни ли са от обслужването - отговорите събрахме в анкета на Радио ВИДИН.
"Редки случаи, доволни, компетентно, отзивчиво всичко точно професионално. Обаждали сме се. Там на село бяхме, не знам някакъв човек страничен ме помоли... Не, не ми е било необходимо, ако ми стане необходимо не дай си боже ще го използвам. Служителите значи страхотно са натоварени, знам защото съм бил вътре в тези неща... Не и дано не се случва, но доколкото съм така запознат нещо много не е като хората, ставали обърквания, не съм сигурен... Добре е да го има, хубаво... Не много бързо се отзовават, ами не знам аз например бях с много високо кръвно и трябваше сина ми от центъра дойде по-бързо до нас аз живея нататък до болницата и съм близо там, а тях още ги нямаше. Мен ми струва, че преди беше по-добре отколкото сега, да, когато бяха отделно."
Всяка година Асоциацията на европейските спешни номера организира кампания в социалните мрежи. Тази година мотото е за изказване на благодарност към службите за спешно реагиране.
Видинското читалище "Светъл ден - 2009" заедно с организации от още три държави - Румъния, Словакия и Унгария, участва в проучване доколко Европейската стратегия за младежта се свързва с младите хора в Европа. В допитването са включени 1403-ма младежи на възраст между 18 и 24 години. Проучването, което е част от инициативата eSAT, е публикувано в..
Днес в рубриката "97 лапи и 1 опашка" ви срещаме със Симона Славейкова и нейното куче Айвари . Той е порода ши цу и е на 5 години. Ши цу е тибетска порода и е известна още като "императорското куче", защото много често са били подарявани на владетелите в Китай. Айвари е изключително наблюдателен и едно от любимите му занимания е да седи..
Точно преди пандемията от covid-19 една общинска болница някъде на брега на Дунав и на ръба на българския Северозапад се бори за оцеляване в мъртвата хватка на абсурдни разпоредби и непонятни стандарти. В Северозапада по принцип оцеляването е обичайното състояние на хора и институции, поради което местните са го превърнали почти в изкуство...
Днес в рубриката "Професия хоби" ще ви запознаем с един необикновен начин да запазим красотата на природата завинаги - капсулирането на естествени елементи в нежни бижута от епоксидна смола . Мадлен Рачева от Видин се занимава с това изкуство, което е повече от хоби - то е магичен процес на съхраняване на най-красивите моменти..
За осма по ред година инициативата "Млад благотворител" подкрепя доброволчески каузи на ученици. Конкурсът се организира от фондация "Благотворител" . Той е за благотворителни инициативи на ученици от 8-и до 12-и клас, като те сами избират идеята, обясни председателят на фондацията Станислава Рашева . Седем от предложенията ще бъдат подкрепени..
В Деня на народните будители 1 ноември търсим отговор на въпроса кои са съвременните будители и продължава ли нашето възраждане. Да, като пример за съвременни будители може да приведем учителите. Те са хората, които поемат огромната отговорност да ни дадат най-важното за началото на нашия живот. Задачата им обаче не е лесна, защото търсенията..
В Деня на народните будители в Монтана представят новата книгата на писателя Димитър Петров- "Герои на три епохи- кратки очерци на 50 значими личности от българското минало" . Тя е трета поред за младия автор и в нея са включени биографии на 50 исторически личности от три епохи- Средновековие, Възраждане и Ново време, каза за Радио ВИДИН Димитър..