Във времето, в което социалните мрежи са неразделна част от живота ни и този на децата ни, няма как да пропуснем ролята на инфлуенсърите. Дейността им е обвързана с всички сфери на живот, както и с повечето приложения, до които имаме достъп. Едни от най-редовните им последователи са подрастващите, които по един или друг начин се влияят от тях и това, което представят. Въпросът е доколко е полезно влиянието им сред децата и какви могат да бъдат негативите от това.
Даяна Йорданова от Видин определя себе си като инфлуенсър. С дейността си в социалните мрежи тя показва, забавлява, рекламира и обогатява по различни начини нейните последователи и твърди, че всеки един активно ползващ и присъстващ в мрежата човек, трябва добре да филтрира информацията, която предоставя на аудиторията си.
"Аз смятам, че най-вече е важно вкъщи децата, тийнейджърите да бъдат подкрепяни, да бъдат разбирани, да бъдат изслушвани за техните терзания, въпроси и колебания. Просто от вкъщи тръгва всичко. В социалните мрежи такива създатели на съдържание от рода на Емили тротинетката или Тошо куката, те са следвани от изключително много хора, като поне 80% от техните последователи са хора, които гледат това, което те публикуват с цел да им се присмиват. Те са наясно, че тези хора създават едно съдържание, което няма стойност... Този сеир, който се предоставя, за съжаление е гледан от хора, които не му се възхищават, но просто го гледат за да валидират, че някой е по-зле от тях. По този начин се създава една група хора, които бълват едно деструктивно съдържание, но въпреки това те имат последователи. Защо те имат последователи? Къде е проблемът тогава?... Инфлуенсърите като инфлуенсъри могат да си избират да качват различно съдържание, стига да не бъде извън правилата на конкретната социална мрежа... Определено инфлуенсърите имат все по-голямо и по-голямо влияние. То им се дава именно от хората, които избират да ги следват, от брандовете, които избират те да рекламират техните продукти. По начало би следвало инфлуенсърите да бъдат хора, които имат опит, талант, познания в някаква конкретна сфера. От там нататък те започват да набират последователи, хора, които се интересуват от това, което правят, защото могат да получат това, към което имат интерес. Това е едно достъпно съдържание... Тук идва границата всеки сам да си избере какво го интересува. С какво му е ценно да си запълва времето... Затова отново се връщам на това, че всичко се ражда и се променя в семейството. Там е най-важното инфлуенсърство. Защото кой има по-голямо влияние върху индивида от неговото семейство, от неговите родители?" - коментира за Радио ВИДИН инфлуенсърката.
Според детския психолог Надежда Евгениева всяка възраст крие своите специфики, а юношеството е периодът, в който децата търпят едни от най-сериозните си промени. С тях се сблъскват не само подрастващите, но и техните семейства. Точно тогава влиянието на инфлуенсърите може да бъде най-голямо.
"Децата в този период търсят и изискват независимост, за да открият своята идентичност, качества, вярвания, предпочитания. Търсят ориентири, следват граници и в същото време родителите и разширеното семейство изискват от тях пък да бъдат по-отговорни и да се държат като пораснали. Тук могат да се наблюдават разминавания и конфликти, които може да кажем, че са неизбежни за този период. Тук се намесват и известните личности в интернет. Това сме го наблюдавали и преди години с известните личност по списанията, актьорите. Винаги ги е имало, но да кажем, че те не са били толкова достъпни, колкото са достъпни инфлуенсърите днес в социалните мрежи. Добрите примери ги има, както в България, така и извън. Инфлуенсъри, които споделят много стойностно съдържание... В същото време е важно да отбележим, че това стоене зад екрана е за сметка на живото общуване, времето навън, особено сега лятото. В тази възраст и момичетата, и момчетата са много податливи на влияние и инфлуенсърите разбират това, нуждата на младите хора да следват човек, който е близък до техните интереси, идеали и така е популярен... те знаят, че това привлича младите хора, така по-скоро си увеличават броя на последователите и чрез този метод на влияние предлагат и продукти, които рекламират и съответно продават." - обясни психологът и добави, че не е хубаво родителите да прибягват до крайни методи на забрани на социалните мрежи, отричане на интересите на детето или каквито и да било крайни мерки и изказвания. По думите ѝ по този начин вероятността децата да се отдръпнат от тях е голяма, а по този начин да се наруши и връзката родител-дете.
Според видинските деца инфлуенсърите не дават лош пример, дори напротив - забавни са, показа наша анкета:
"Ползвам Instagram, Facebook, Tik-Tok, Snapchat, като цяло всичко... Следвам Баце Сандев и Стела. Азис примерно, Преслава, много... Харесвам ги, забавни са, не знам как да го обясня... Не биха могли да дадат лош пример, категорично... Много не се интересувам от българските инфлуенсъри, следя чуждестранните - корейци, американци, нещо такова... Ползвам Instagram, Tik-Tok, по-известните... Следя актьори, с които гледам филми. Те качват снимки, видеа... Не мисля, че дават лош пример. По-скоро не."
Целите интервюта може да чуете в прикачените файлове.
Вчера Българското националното радио отбелязва своя 90 ти рожден ден. Да ни е честито. "Без радио не мога" - това споделя Ангелина Петкова от Монтана. Тя е на 86 години, най-възрастната радиожурналистка в града. С Ангелина Петкова ни среща кореспондента ни в Монтана Любо Андреев. Йодановден по стар стил отбелязаха във..
Без радио не мога. Това казва Ангелина Петкова от Монтана . Тя е на 86 години, най-възрастната радио журналистка в града. Първите стъпки в професия прави в Трявна. Обучава се в Българското национално радио под ръководството на Анна Шинева, Николай Джунов, Борислав Бояджиев и Михаил Минков. И до ден днешен Ангелина се чува по телефона с Божана..
Неделята, в която се намираме днес е Петнадесета неделя след Неделя подир Въздвижение. Днешната неделя е посветена на евангелското събитие – срещата на Господ Иисус Христос със Закхей , началник на митарите и богат за онова време човек. "Йерихон, палмовият град, отново бе развълнуван. Вестта за изцеряването на слепия просяк..
Възрастни хора в 10 населени места от община Мездра обслужва в момента социалната кухня към фондация "Проект Северозапад" , която възстанови дейността си от началото на годината. Продължават записванията. От неправителствената организация са готови да доставят обяд на достъпни цени до повече населени места, обясни директорът на фондацията Яна Рупева..
Продължаваме да ви срещаме с хората от Северозапада, които успяват да превърнат своето хоби в професия. Това е нещо наистина прекрасно, но понякога може да бъде и предизвикателство. Когато хобито стане професия, магията понякога се губи. Срокове, клиенти и ангажименти заменят свободата, с която сме свикнали. Но когато обичаш истински това, което..
Избраха трите най-популярни думи за 2024 година. Това са "Шенген"- с 37.57%, "дубайски шоколад"- с 26.33% и "санитарен кордон"- с 24.14%. Те бяха избрани в третия етап на конкурса "Думи на 2024 година", чрез потребителска анкета, проведена в сайта kaksepishe.com , в която желаещите да участват имаха право да гласуват за общо 10 думи, подбрани от..
С нестандартната белгийска писателка Амели Нотомб вече сме се срещали благодарение на романа ѝ „Кралска воля“. И ако там тя разказваше една леко абсурдна любовна история за открадната самоличност, то в романа „Попитай сърцето“ темата е за друг вид любов и за това какво се случва, когато въпросната любов отсъства или не е тази, от която..