Централно място в програмата на Миланската Скала този месец заеха две вълнуващи премиери - на оперите “Лучия ди Ламермур” на Доницети и “Трубадур” на Верди.
В гостуващата продукция на Метрополитън на "Лучия ди Ламермур" на диригентския пулт застана възпитаникът на Консерваторията “Джузепе Верди” в Милано и главен гост диригент на Стокхолмската опера маестро Пиер Джорджо Моранди. Дебютирал в Ла Скала с “Макбет” през 2013-а г., наричан от музикалната критика познавач на италианската традиция, маестро Моранди ни очарова със своето блестящо дирижиране, темперамент и заслужи нашите аплодисменти. Положителна беше и оценката за режисьорския поглед на Мери Цимерман. Именно с тази опера носителката на Tony Award за 2002-ра г. дебютира в Метрополитън преди 7 години. Този път медиите и публиката бяха снизходителни и към сценографския избор на Даниел Остлинг, както и костюмите на Мара Блуменфелд, изключително ценена в САЩ, чийто талант е особено търсен в света на мюзикъла.
В ролята на Лучия имахме удоволствието да видим руския сопран Албина Шагимуратова, която отново ни очарова със силно сценично присъствие и прецизна вокална техника след блестящата си изява в Ла Скала преди 3 години като Царицата на нощта във “Вълшебната флейта” на Моцарт. В ролята на Лучия ще гледаме и младия австралийски талант Джесика Прат, известна на италианската публика с изявите си в Teatro La Fenice във Венеция, San Carlo в Неапол и Ла Скала.
След великолепни изпълнения в “Риголето” на Верди и “Бохеми” на Пучини през 2012-а г. на Миланска сцена се завърна тенорът Виторио Григоло в ролята на Едгардо. Усещаше се една прекалена експресивност в изпълнението му, но ни завладя с прекрасния си и мощен глас. Отлична изява и за италианския баритон Масимо Кавалетикато Лорд Хенрих. В ролята на Раймондо бяхме в трепетно очакване да проследим изявата на българския бас Орлин Анастасов. За съжаление, поради неразположение, той отмени участието си и бе заместен от възпитаника на Московската Консерватория Сергей Артамонов, който не блесна с изпълнението си.
На 15-и февруари на Миланска сцена се завърна операта “Трубадур” на Верди под диригентството на маестро Даниеле Рустиони, в постановката, открила сезона 2002/2003-та. Голям бе интересът към Хуго де Ана, едновременно режисьор, сценограф и автор на костюмите. Създал над 60 продукции за световната музикална сцена, дебютирал в Ла Скала през 1998-а г. с “Лукреция Борджия”, носителят на наградата "Опера" за 2000-та г. напълно заслужи овациите в залата за изключително елегантната си сценография, с акцент върху античните испански стени.
Дни преди премиерата от Миланската скала съобщиха, че високоцененият баритон Лео Нучи, когото очаквахме да видим в ролята на Граф ди Луна, отказва участието си, като се оттегля изцяло от тази роля в своя репертоар. Лео Нучи бе достойно заместен от Франко Васало. Възпитаничката на българската оперна прима Райна Кабаиванска Мария Агреста бе една великолепна Леонора, която заслужи високата оценка на публика и медии. И още едно завръщане - след една плаха Амнерис през 2013-а г., в Ла Скала имахме удоволствието да видим Екатерина Семенчук и нейната експресивна Азучена. Несъмнено силно беше представянето на Марсело Алварес в ролята на Манрико. Обичайните освирквания, долитащи от ложата, заглъхнаха при появата на сцената на аржентинския тенор и бяха напълно заглушени от 10-минутни аплодисменти.
Оставаме в очакване на мартенския афиш на Ла Скала и премиерата на операта "Царска годеница" на Римски-Корсаков под диригентството на маестро Даниел Баренбойм и с участието на голямата българска оперна певица Анна Томова-Синтова.
Последният ден от Младежки джаз фест София 2025, на 31 май, е и с най-динамична програма, която започва в 11 ч. с конкурсната част, а надвечер ще продължи със заключителен гала концерт, джем сешън и награждаване на отличените участници. Именно това е и денят, в който организаторите канят и публика , входът е свободен, а мястото на провеждане е..
Кирил Илиевски е композитор, цигулар, педагог и общественик, оставил значима следа в съвременната българска музика. На 27 май той можеше да празнува 70-годишнина, но си отиде през 2019 г. Кирил Илиевски е роден в София, в семейство на музиканти. Завършва Българската държавна консерватория (днес Национална музикална академия „Проф. Панчо..
В предаването „Алегро виваче“ започна поредица от срещи с носителите на призове в допитването „Музикант на годината 2024“. Галаконцертът се състоя на 12 май 2025 г. в Първо студио на БНР. Събитието беше под патронажа на председателя на Народното събрание на Република България - доц. Наталия Киселова. Галаконцерт "Музикант на годината 2024" -..
В Пловдив започна 16-ото пролетно издание на международния фестивал "Дни на музиката в Балабановата къща". След откриването с дуо, което се събра специално за този фестивал – цигуларя Марио Хосен и пианистката Дора Делийска – и двамата пристигнали от Виена, на 24 май рецитал с много интригуваща програма изнесе младият китарист Георги Димитров -..
Убеден съм, че бъдещето на изкуството ще се роди на границата на сегашните изкуства, думите са на един от нощните ни гости - художникът Росен Дончев, на когото водещото международно списание за изкуство Art Market обръща специално внимание в последния си брой. И това е така, защото оригиналните сюжетни линии в картините му са препрели фолклорни..
Предложение за регламентиране на обособена зона за рисуване и представяне на графити изкуство и арт-изяви по каменното корито на река Банщица през Кюстендил e направил кметът на Общината инж. Огнян Атанасов. Така градът ще се сдобие с арт-спот, където всеки ще може, без никакви забрани, да демонстрира таланта си, мотивира се кметът. Кюстендил ще e..
На 2 юни в зала "България" ще се развихрят кралете на аржентинското танго Quinteto Astor Piazzolla. Носителите на две награди "Латино Грами" ще изнесат спектакли и на сцените на Летния театър във Варна и Античния театър в Пловдив. За летния сезон у нас е предвидена фламенко програма, обединяваща елит от музиканти, певци и танцьори. Това съобщи..
" Когато изграждахме структурите на ДПС през 1990 г. Чакъров, Местан, Адемов и Аталай ги нямаше . Те и още хора се криеха под масата, защото тогава..
" Ахмед Доган сам си създаде "чудовище" и това "чудовище" изяде собствения си създател". Това каза пред БНР Танер Алимолла , лидер на партия ДОСТ:..
" Тази работа е много трудоемка, но не е вярно, че в България никой не я работи ", изтъкна в интервю за предаването "Хоризонт до обед" д-р Кристина..