През месец април имах шанса да присъствам на една дългоочаквана премиера в Миланската Скала – на операта "Крадливата сврака" на Росини.
След 200 години от първото представяне на произведението именно в Ла Скала и след рекордните 176 години отсъствие от миланска сцена, ценителите на оперна музика с трепет очакваха вдигането на завесата за това малко познато заглавие. Едно истинско предизвикателство за музикалния директор и диригент на операта Рикардо Шайи.
Невероятно наистина как след абсолютен успех в премиерата през 1817 г. тази музикална катедрала изчезва от международната сцена в продължение на години, коментира маестро Шайи. За съжаление неговата интерпретация и новаторски поглед не допаднаха на част от присъстващите в "Ла Скала" и бяха причина за отделни освирквания. Маестрото аргументира реакцията на публиката с трудността на операта – вокална и инструментална.
След 18 години брилянтни спектакли в "Театро дел Елфов Милано", възхитителна кариера в киното и заслужен "Оскар" за филма "Mediterraneo" режисьорът Габриеле Салваторес отново се завърна към театъра. Щастлив съм да работя с изключителен състав от талантливи певци и актьори, които вероятно ще избера за мой бъдещ филм, споделя Салваторес. Изненадах се от негативната реакция на публиката. Може би причина за нея бе изборът му за движения на сцената на Франческа Алберти в ролята на Крадливата сврака. Една невероятна акробатка. Прецизни движения на въжето във въздуха и мимики на земята. Забавлява се, като Росини, коментира италианският режисьор. Но не бе достатъчно. Виждахме рядко Алберти, без да има особена тежест в развитието на операта. Усещаше се известна липса на координирани между изпълнителите движения на сцената. Отделни критики бяха отправени и към сценографията на Джан Маурицио Ферчиони и неговия избор на костюми – традиционни за операта, но и нереалистични.
В ролята на Нинета бе Роза Феола. Независимо от известни неточности в изпълнението, носителката на първа награда в конкурса "Опералия" на Пласидо Доминго за 2010 г. се отличи в своя дебют в "Ла Скала" със силно сценично присъствие, чист тембър и перфектна каватина от първо действие. След дебют в Миланския театър през 2014 г. с "Така правят всички жени", с диригент маестро Даниел Баренбойм, Серена Малфисе завърна в "Ла Скала" в ролята на Пипо. Не остана незабелязана известна несигурност в изявата на мецосопрана и трудността в изпълнението на роля на контраалт. Перфектна дикция бе водеща в интерпретацията на Тереза Йерволино, която видяхме в ролята на Лучия. Вълнуваща бе изявата на един от най-обичаните изпълнители в "Ла Скала" – Микеле Пертузи, който перфектно изпълни ролята на Подеста. Носител на наградата "Абиати" за 1995 г. на "Златният Росини" в Пезаро и награден със златен медал от президента на Република Италия за принос към италианската култура, басът ни очарова със сила на гласа и артистичност.
Спектакълът завърши с активното участие на публиката: На шумните критики, отправени към маестро Шайи и режисьора Салваторес, публиката отговаряше с още по-бурни аплодисменти. Критично настроената ложа напусна залата, а нестихващите овации бяха доказателство за успеха на тази изключително трудна опера, за която самият Росини споделя: Само в първо действие музиката би била достатъчна за четири опери!
Днес - 26.11, се навършват 115 години от рождението на писателя Йожен Йонеско. Той е ненадминат представител на "театъра на абсурда". "След Втората световна война живеем във все по-атеистични времена. Обществото се потапя в една хедонистична среда. Театърът на абсурда отчита това. С него се занимава и драматургията на Йожен Йонеско", разказа..
Интересът на американския писател Грегъри Магуайър към света на "Магьосникът от Оз" се появява в детските му години. Спомня си с носталгия моментите, в които е гледал, заедно със семейството си, класиката от 1939 по романа на Лиман Франк Баум. Признава, че започва да си създава свои истории в тази вселена още след финалните надписи на..
Росен Димитров е родом от Казанлък.Немска езикова гимназия завършва в Бургас, Висше военно училище в Шумен. По образование машинен инженер, по призвание - писател. Живее, твори и работи в Германия. Но широкият му дух не го оставя на мира и той задълбава в една трилогия - фентъзи: " Момичето от моите мечти", "Силата в теб", " Легендата..
В седмото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Пренасяме ви в атмосферата на международния оперен конкурс “Николай Гяуров“ в Модена в разговор с един от членовете на журито – директорката на Варненската опера Даниела Димова - Специален гост: оперната..
Гьоте институт – България е домакин на премиерата на най-новото видеопредставление на творческия колектив "Метеор" - "Вълшебната гора". Става дума за видеопредставление и пърформанс на живо тази вечер от 19 часа. Събитието обещава да ни отведе към границите на другостта чрез ритуална трансформация. "Образът на гората и планината като..
На 12 ноември се надършиха 100 години от рождението на цигуларя Петър Арнаудов - български музикант, който дълги години неотменно присъства в концертния живот на страната, същевременно един от най-известните наши цигулкови педагози. Петър Арнаудов е роден в София, син е на уважавания професор Михаил Арнаудов. Учи цигулка при Владимир Аврамов,..
26 песни отиват на големия финал на Младежкия конкурс за нова песен, който ще се проведе днес, 22-ри ноември , съобщиха от "Музикаутор". Финалистите са определени с лед оспорвано състезание в двете конкурсни вечери в сряда и четвъртък – 20-и и 21-ви ноември. Финалът ще се проведе в Националния студентски дом от 17 часа, а входът е 10 лева...
Пеевски е човекът, с когото Борисов води разговора, а не с ПП-ДБ . Това каза пред БНР Арман Бабикян, ПР експерт и бивш депутат от "Ние идваме". "..
Имаме абсурди – вторият иска лидерска среща с първия и в същото време не го признава за лидер. За какво е тогава лидерската среща? Това каза..
Със съмишленици обмисляме създаване на политически проект , когато сме готови - тогава ще го обявим. Това каза пред БНР Корнелия Нинова, бивш..