Грийнуошингът e маркетингова техника, създаваща илюзия за екологична отговорност. Просто казано "да се направим на зелени и отговорни, без реално да сме такива, за да станем по-симпатични на потребителите". Ако се огледате, ще видите как рекламните послания за "бързо, мощно, гига и мега" се замениха от "зелено, еко, устойчиво, био".
Простото пребоядисване на лого от произволен цвят в зелено и твърденията, че даден продукт е произведен от устойчиви материали или с щадящи методи, са сред най-използваните и относително безобидни похвати.
Започнахме да приемаме подобни послания равнодушно и със същото съмнение, с което се отнасяме към етикета на козметика, който твърди, че продуктът съдържа коприна или злато. И тук е част от проблема, защото пребоядисаният хищник не спира да бъде хищник, а и по този начин се замъгляват и омаловажават усилията на организациите, които правят реални стъпки за намаляване на вредните производства и създаването на устойчиви решения.
Има редица практики, които приличат на безобидно лъготене или преувеличаване на фона например на големия дизелов скандал от 2015, когато немски производител на автомобили съзнателно заблуждаваше за размера на емисиите.
"Инфлацията, намаляващите ни доходи и обедняването определено насочват вниманието към по-болезнени теми от това да се интересуваме дали производителят на даден продукт реално спазва заявените си зелени ангажименти, казва Михаела Александрова от екипа на "Климатека". Все пак не бива да оставаме равнодушни, особено в ситуация, в която зависимостта от изкопаеми енергийни източници се представя като безалтернативна."
Пък и ако като хора и потребители просто заменим една консумация с друга едва ли ще се придвижим твърде много напред.
От 2016 г. от 1 до 10 ноември международният фестивал Берлинска седмица на науката Berlin Science Week събира най-значимите световни учени и иновативни научни организации в столицата на Германия, за да празнува науката с около 30 000 участници. Фестивалът е сред най-големите научни събития в света и за всички, които искат да участват в дискусии..
Срещата между двете далечни наглед полета на изява се случва на територията на софийското 32 средно училище с изучаване на чужди езици "Св. Климент Охридски" в училищния клуб за философия и театър "Персефона". Актьорите са ученици от 10 и 11 клас. Създателка и ръководителка на клуба е учителката по философия Диляна Филипова, която подбира и адаптира..
Всички казваме остров Мадейра, но на място разбрах, че това е само най-големият от архипелага в Атлантическия океан със същото име. Разположен е на почти еднакво разстояние от Мароко и от Канарските острови, но всъщност е португалска територия. Поводът да летя до този вулканичен къс земя е поканата от моята приятелка Мерлин Арнаудова да й гостувам...
"Черно море е едно интересно море, ние дори не знаем колко интересна океанолигия има толкова близо до нас в Черно море. Това е място, където са се случвали много интересни климатични събития и в далечното минало и днес. Във Физическия факултет е единствено място в България, където се изучава физическа океанография и групата ни тук е една от..
Юлия Петкова представя във "Време за наука" книгата "Ана. Приказка за климата и околната среда" от Юстайн Гордер. Норвежкият писател, по думите на Петкова, е един от пионерите в популяризирането на сложни и абстрактни идеи и поднасянето им по разбираем и ангажиращ за млада аудитория начин. Първата художествена творба на Гордер, получила..
След протестите и скандалите от изминалата вечер постановката "Оръжията и човекът", режисирана от известния актьор и режисьор Джон Малкович, все пак се..
Ново партньорство стартират Българското национално радио и Софийският университет "Св. Климент Охридски". Ректорът на Софийския университет проф. д-р..
Срещата между двете далечни наглед полета на изява се случва на територията на софийското 32 средно училище с изучаване на чужди езици "Св. Климент..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg