Актьорът и режисьор Мариус Куркински празнува 30 години от първия си моноспектакъл с новата си премиера "Нашенец" по текстове на Чудомир.
Той е човек, който твърди, че никога не е самотен, защото има много силен партньор до себе си в лицето на театъра. Смята професионалния си път за благословен, а вечната му битка е с рутината.
"Хубаво е да има много болка и страст и всеки път да трепериш дали ще се получи", казва Мариус.
Така е от първите му роли в детския театър "Щурче" до 13 моноспектакъла, филми, десетки участия в театрални постановки като режисьор и актьор и три музикални албума, за някои от които сам пише своите текстове.
Срещата с Мариус Куркински някак случайно се осъществява в едно много знаково място- къщата музей на Иван Вазов. В пълната тишина на музея, сред вещите на Вазов, разговорът за най-новия му моноспектакъл "Нашенец" по текстове на Чудомир е съвсем подходящ.
Мариус започва със спомените за първите си стъпки в театъра, които помни с абсолютна точност и в най-малки детайли. Говори за героите на Чудомир, които са толкова живи и истински, че просто го предизвикват да ги постави на сцена. Оказва се, че тази негова страст има дълга история, защото той мечтае да ги види като спектакъл още от 12-годишен.
Мариус разказва за 90-те години като за време на отчаяни опити за оцеляване на театъра. Тогава за актьорите и изкуството въобще няма пари. Няма и средства за голям екип и смели идеи, а по улиците се разхождат мутри.
Като нямаш друг избор, правиш театър сам от себе си, смята Куркински. И така се ражда моноспектакълът. Той е човекът, който е преминал през всичко с божията помощ и продължава да живее с благодарност.
Новият му моноспектакъл "Нашенец" по текстове на Чудомир можете да гледате на 16 март в зала 1 на НДК.
Чуйте интервюто в прикачения файл.
Една покана за София – днес в зала "Проф. Марин Дринов" в Централната сграда на БАН ще се състои семинар на тема "Европейското пространство за езикови данни". Институтът за български език при Българската академия на науките кани експерти от технологичния сектор, публичната администрация и академичните среди на специален национален семинар,..
Днес в Плевенската художествена галерия "Илия Бешков" се открива изложбата "Млади плевенски художници" – продължение на проект, чието начало е поставено през 2023 година . Идеята му е да се даде възможност на младите автори да представят себе си и своето творчество. Повече за изложбата разказва Цвета Кацарова , директор на..
Книгата "Когато ти се обади хладилникът" говори за технологиите и за тяхното значение в живота ни, на нас и на обществото, за промените, които настъпват с дигитализирането, за виртуалната реалност, за изкуствения интелект и за тяхното влияние върху културата, изкуството и зрелищата. Изданието е на автора на студии и изследвания по история и теория на..
ACT Фестивал за свободен театър е част от проекта 3XPER1ENCE – обединение на седем фестивала от независимия културен свят. Форумите избират партньорството пред конкуренцията и предлагат над 140 събития за 47 дни през октомври и ноември. Застъпени са танц, театър, дигитални изкуства, цирк и други авангардни жанрове. В рамките на 15-ото издание на..
Завръщайки се от третия "Микрофест" в Габрово, провел се в последния уикенд на септември с естественото за тази година подзаглавие "Три за щастие" , неминуемо се сещаме и за първия (2023) – "Нови тъкачи за Габрово" , а и за втория (2024) – "Инфундибулум" (хроно-синкластичен, по "Сирените от Титан" на Вонегът). Те, нещата, са преплетени,..
В Комплексен онкологичен център (КОЦ) Пловдив прилагат международните стандарти за намаляване усложненията от химиотерапията при лечение на рак. Доктор..
Вече е факт Споразумението за океаните на ООН . То влезе в сила в края на септември след две десетилетия упорит труд на учени, природозащитници и..
Той се нарича "Активна София 65+: Заедно за по-пълноценен живот", негов автор е сдружение "Мулти култи колектив". Проектът е насочен както към българи,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg