Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Надлези замениха жп прелезите по линията Септември - Пловдив

| обновено на 22.04.21 в 10:04
Един от основните въпроси при изграждане на високоефективен ЖП транспорт е взаимодействието на влаковото трасе с пътните артерии. 

Решаването на тази задача представлява основен фокус на проекта  „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив: част от Транс – европейската железопътна мрежа – Изграждане на 4 броя пътни надлези“, към приоритетна ОС номер 1 на ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ 2014-2020 Г.


Четирите надлеза са въведени в експлоатация на 18.05.2018, като те са заменили съществуващите преди това прелези при гарите Тодор Каблешков, Стамболийски, Три Водици и Ковачево. Възможностите, които новите съоръжения, на локално ниво, трябва да осигурят са: използване на пълният скоростен капацитет на влаковото трасе, по-безопасно преминаване на автомобилите, като се осигури път над жп линиите и намаляване на негативното въздействие върху урбанизираните територии от преминаване на железопътната линия.

Надлезът до спирка Тодор Каблешков в с. Златитрап е най-близкият до областният център Пловдив, като кметът на селото Анелия Уланова, изтъкна че ефектите от новата пътна артерия са изключително благотворни за комуникациите в населеното място.


“Сега е по-безопасно, прелезът, който съществуваше преди това беше неохраняем, изключително опасен особено за недобросъвестни шофьори. Дългото чакане при авария от страна на бариерата беше предпоставка за изнервяне на шофьорите. Сега нещата се урегулираха, ползата сега е наистина голяма. Когато имаше прелез имаше и инциденти, откакто е построен надлеза инциденти няма” каза Анелия Уланова, кмет на с. Златитрап.

Надлезът на жп линията при спирка ''Тодор Каблешков'', село Златитрап
Жители на селото смятат, че след построяването на надлеза придвижването във и от селото е станало значително по-лесно и по-безопасно.

“Надлезът, откакто е направен се движим вече по-спокойно, минаваме през жп линия без да чакаме без да има препятствия” сподели възрастен жител на селото.

“Преди да се направи се чакаше много, доста по-бързо се стига сега, пътят е много хубав. Аз сигурно минавам по 3-4 пъти на ден от там” каза майка, чието дете учи в детска градина от другата страна на надлеза.



Освен тези четири надлеза, за които ви разказахме, част проектите към приоритетна ос номер 1 на ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ 2014-2020 Г. предвиждат и изграждане на надлези по линията Пловдив- Бургас, каза инж. Иван Бакалски от НКЖИ

“39 надлеза ще бъдат построени по цялото трасе от Пловдив до Бургас, останаха само два прелеза, които са в района на Нефтохим Бургас и спирка Долно Езерово. Към момента за някои от прелезите вече имаме сключени договори”.

Репортъжът можете да чуете в прикачения звуков файл, а видео разказва още за изграждането на надлези над ЖП трасетата.


По- бързи влакове при по- голяма безопасност






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Разцеплението в ПП-ДБ е тактическо, Борисов го е страх

Еднозначно вървим към избори, май , заяви пред Радио Пловдив  журналистката Стояна Георгиева , главен редактор на сайта  mediapool.bg. Тя нарече разцеплението в ПП-ДБ тактическо и припомни, че от ДБ са деклалирали, че не искат да влизат в някакво мнозинство, в окето участва и партия  "Възраждане". Затова, по думите й, е логично тези..

публикувано на 20.11.24 в 16:55

Борисов иска да избяга от отговорност и протака

"Пипането с нечисти ръце на Конституцията е част от факторите, които ни вкараха в тази криза. Конституционните промени, осигурени с подписа на Делян Пеевски от старана ПП-ДБ са причините за кризата, на която сега виждаме  проявленията.  Блокажът на Парламента, и то рекордно дълго време, издава това, че политическата криза навлиза в ново качество и..

публикувано на 20.11.24 в 16:29

Памет за репресираните през 1953 година тютюноработници

Мемориална плоча в памет на репресираните от комунистическата власт тютюноработници при стачката през 1953 г. беше открита в Пловдив по инициатива на Съюза на офицерите от резерва „Атлантик“ и Клуб на жените ДСБ Пловдив, с подкрепата на Министерството на отбраната.  Пловдивската стачка през 1953 г. е стачка на тютюноработничките срещу..

публикувано на 20.11.24 в 06:14

Съдът назначи нова експертиза за кариерите над Белащица

Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември.  Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..

публикувано на 19.11.24 в 16:16

Разделянето на жп маршрутите на 3 лота води до по- малко влакове

БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..

публикувано на 19.11.24 в 16:00