"И тук е ролята и на държавата да се хванат тези моменти, да се оценят, да се направи съответно държавна политика и съобразявайки се с европейските директиви и регламенти да се развива електрическата мобилност в България като икономически сектор", отбеляза Костов.
Относно политиките за електрическа мобилност Костов отбеляза, че тя като един стартиращ икономически сектор и вземайки предвид, че пред държавата стоят много предизвикателства факт е, че много от действията, които са предприети в други европейски страни в България изостават като национална политика. Относно това, че производството на електромобили изисква до 6 пъти повече използване на редки суровини в сравнение с конвенционалните автомобили той коментира:
"Въпросът е в това, че когато се развива една технология тя минава през различни етапи. Нека не забравяме как е стартирало производството на автомобилите в края на 19 и началото на 20 век. В момента това е така, защото се натрупва критична маса от материали, които са нужни за една голяма бъдеща индустрия, но знаете, че рециклирането е в основата на развитието на всяка индустрия. Рециклирането на тези материали занапред, когато производството стане масово ще подпомогне този процес и този довод няма да е толкова актуален".
През 2022 г. е създадена работна група за устойчива мобилност за разработване на пътна карта и закон за развитие, като е бил поставен хоризонт 2025 г., а в последствие той е бил удължен с 5 години до 2030 г.
"Тази комисия е една бяла лястовица в процеса, за който говорихме до момента и ангажираността на държавата, тъй като едно от условията за отпускане на първия транш по Плана за възстановяване и устойчивост беше да се създаде такава комисия. Идеята беше в тази Комисия за устойчива мобилност акцент да се сложи върху електрическата мобилност. В течение на два до три месеца работа ние предложихме един строен и изчистен вариант на национална визия за електрическа мобилност", сподели Костов и допълни:
"Тази комисия започна работа с доста участници от различни икономически сектори и сфери, но за съжаление, когато се получи първия транш интересът спадна. В момента се работи по втория етап за Закон за електрическата мобилност. И всичкото това нещо с прочутата българска експедитивност, в кавички. Към момента имаме готовност, имаме енергията на останалите участници, но тази комисия реално не работи".
Костов посочи, че електрическата мобилност включва в себе си не само автомобилите и зарядните станции, но и ред съпътстващи дейности, които са в основата й за развитие. По думите му България е една от основните активни страни в създаването на европейското законодателство в сферата на електрическата мобилност и една от първите в Европа, която е създала програми за професионално образование и обучение.
Според статистиката до месец април 2023 г. броят на зарядните пунктове у нас са се увеличили до 751 от 605 през 2022 г., а броят на зарядните колонки е достигнал 1018 от 810 през изминалата година. Това показва ръст от 25% в зарядната инфраструктура спрямо 2022 г. Костов отбеляза, че трябва да се създаде национална стратегия за увеличаване на зарядните станции, тъй като броят на електромобилите се увеличава.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Националната агенция за приходите (НАП) започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. До края на сезона предстоят над 6000 проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони и паркинги. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по..
През последните 2 години се отчита фактът, че в страната ни идват гости, заради туристическото удоволствие, наречено храна – различна и специфична за даден регион. "Има немалко гурме туристи", изтъкна пред БНР-Радио София д-р Андрей Велчев- председател на Сдружение за достъпна храна . Хората научават за български дестинации от споделени..
Туризмът е пътуване, настаняване, хранене, преживяване. България има много какво да покаже и да даде и като атмосфера, и като природа, и като интериор на местата за отсядане. Секторът обаче се нуждае от държавен гръб – дори само за реклама. Това коментира пред БНР-Радио София Атанас Димитров - зам.-председател Българската хотелиерска..
Престрелка в столичния квартал "Модерно предградие" е станала около 15 часа днес пред пред офис за бързи кредити (блок №3), като са били простреляни трима мъже - един е починал на място, а двама са ранени. По случая към момента има двама задържани. Главният секретар на МВР главен комисар Димитър Кангалджиев, който пристигна на мястото, съобщи,..
Директивата за адекватни минимални заплати в Европейския съюз трябва да бъде транспонирана в българското законодателство, независимо от срока (15 ноември-бел.ред.), независимо от възможните санкции и от това, че България може да се „шмугне“ някак си. Това коментира пред БНР-Радио София президентът на КТ "Подкрепа" Димитър Манолов ...
Тери не е българин по месторождение, а е австралиец. Но е направил за България повече отколкото много българи някога ще направят за животните. Той е създател на приюта за бездомни кучета Every Dog Matters EU до Костинброд, благодарение на който стотици бездомничета са се превърнали в страхотни домашни любимци някъде по света, включително и..
Велосипедното движение се е увеличило двойно София. Това каза пред Радио София Радостина Петрова от сдружение "Велоеволюция", цитирайки данни от столичния зам.-кмет по транспорта. „Същевременно автомобилното движение е намаляло в участъка. Това е търсеният ефект и мисля, че хората, които се движат там го виждат това нещо. Има дни и часове, в които..