В продължение на две десетилетия Европейският съюз прави полетите по-лесни и по-справедливи за потребителите, като либерализира цените и въвежда в законодателството основни права на пътниците.
Сега на лице е обратният процес - преразглеждане на Европейския регламент относно правата на пътниците с въздушен транспорт.
Авиокомпаниите редовно пренебрегват съществуващите правила. За това алармира Българската национална асоциация "Активни потребители".
Настояването за тези промени идва от бизнеса, разбира се. Авиокомпаниите е ясно, че не обичат потребителските права, защото за нас е право, за тях - задължение. Важно е обаче тези права и ангажименти на авиокомпаниите да бъдат справедливи, защото в противен случай знаете какво се случва - хората спят по земята, изпускат си важни събития в живота и така нататък. Ако ги няма тези права, все по-често ще трябва да отразявате хаос по летищата. Понастоящем пътникът има право на обезщетение на компенсация при закъснение над 3 часа. Предвижда се този срок да се удължи на 5 часа, което е щета за потребителя. При отменен полет авиокомпанията сега има задължение да ви премаршрутира веднага, ако след премаршрутирането пристигнете в крайната точка пак с над 3 часа закъснение, трябва да ви изплати компенсации. Сега се обсъжда да се дадат между 8 и 12 часа на авиокомпанията, в които тя да намери решение, тоест, вие ще закъснеете, с да кажем 12 часа, и тя няма да ви дължи обезщетение. Освен това, ако вие все пак искате и може да се придвижите по бързо ще трябва да го направите за собствена сметка, защото почти винаги човек ще си намери някакъв по бърз вариант. Всичко това е намаляване на ангажиментите и отговорностите, които вече са постигнати. Това коментира за Радио Варна Богомил Николов, директор на "Активни потребители".
Регламентът за правата на пътниците от 2004 година, тоест малко над 20 години вече, но през 2013-та започна инициатива за неговото актуализиране, модернизиране, адаптиране с нови условия. Но след това заради Брекзит, ковид кризата Европейската комисия остави на пауза тази инициатива и сега последните 2-3 месеца тя бе подновена в Европейския парламент и предстои процедурата по съгласуване със Съвета на държавите членки, тоест две институции - Европарламента и Съвета на държавите, съвместно. Обикновено така сключват сделка, да го кажем на модерен език, относно изменението съответния проект, каза още Николов.
Българското участие много значимо, защото евродепутатът Андрей Новаков е основният докладчик по тази тема. От него зависи страшно много как ще отстоява позицията и интересите на българските граждани на първо място. Разбира се, и от останалите евродепутати зависи, но също така и от Съвета на държавите, където там наш представител е Министерство на транспорта, които очакваме да защитават справедлива позиция. Буквално следващата, по-следващата седмица може да се реши, но понякога тези процедури се забавят, ако не се постига съгласие и консенсус може да се наложи и повече заседание, но може да бъде решена още следващата седмица или как да кажем, казусът да е приключил. Надяваме се на дебат, но осветяване на проблема, защото най-лошото е, когато властта взема решения без необходимата обществена дискусия, добави още той.
Сигурно си спомняте култовото списание за разкази в картини "Дъга"? И сигурно си спомняте, че една от комиксовите поредици в него беше за "Елемаг, воинът на хан Тервел"? Може би най-популярният исторически стрип у нас, излизал през 80-те години на миналия век. Автор на комикса "Елемаг, войнът на хан Тервел" е Любомир Манолов. Десетилетия по-късно или..
Водещи експерти, анализатори и професионалисти от имотния сектор дебатираха във Варна тенденциите на пазара. Форумът бе част от проекта Real Estate Business Forums and Awards, който за десета поредна година събира браншовиците. Целта е да се видят добрите практики и начините за достъп на потребителите до надеждна информация. Ние..
Не се очакват проблеми при производството на пшеница за вътрешно потребление у нас, тъй като България произвежда изключително големи количества. Това съобщи за Радио Варна Радостина Жекова, председател на Добруджанския съюз на зърнопроизводителите , в деня, в който Националната асоциация на зърнопроизводителите официално открива жътвената кампания...
Интервю с Jim Müller (KISSIN’ DYNAMITE, LEAGUE OF DISTORTION) KISSIN’ DYNAMITE се събират в Германия през 2006 година. Те са банда, която съчетава духа на класическия хард рок, глема и модерната енергия на хеви метъла. С албуми като „Ecstasy“ (2018), „Not the End of the Road“ (2022) и най-новия „Back with a Bang!“ (2024), бандата не спира да..
H!GH 5IVE е музикален проект, идеята за който се ражда след един разговор в късните часове между Костадин Цветков-Кобо и Ясен Цеков-Фенги преди 12 години. Двамата на момента разбират, че гледат в една посока по отношение на интересите си в музиката и решават да се съберат в студиото, за да нахвърлят някои музикални идеи. Комбинацията между..
В света има около 4 000 действащи ARGO сонди, с помощта на които да се следят климатичните промени. Целта е да се измерват повече биогеохимични параметри, за да се следи екологичното състояние на Световния океан. Те са съвременен метод за мониторинг на морската среда. България има няколко ARGO сонди в Черно море, което ни прави част от..
Няма друга структура в държавата, за която да сме направили повече отколкото за тази на МВР. Така варненският депутат от ГЕРБ/СДС адв. Бранимир Балачев коментира темата за недоволството на варненци от трагичния случай с Явор Георгиев. По думите му през следващата седмица в НС ще заседават всички парламентарни комисии, свързани с тези..