"Статистиката показва това нещо. А миналата година получихме и официални данни от Министерството на транспорта, където вече не гадаем колко са електромобилите. А към октомври месец, последната информация- 3500 електромобила, а мисля 17 000 бяха хибридите. Така че, това на годишна база е доста сериозен ръст. За предимствата- който не се е качвал и ако преодолее страха, че някъде ще му свърши на полето тока, мисля, че ще бъде невероятно изненадан положително за това, че тишината, ускорението, качеството на работа на самия автомобил са неща, които няма как да бъдат сравнявани със старите аналогови и пушещи популярни в България автомобили. Независимо, че скока на ел. енергията е доста солиден. Въпреки това, знаейки, че и КПД-то на електродвигателя е 98 % в сравнение с двигателя с вътрешно горене, който е 37 %, само тук, като ефективност може да направим сравнение. Преди скока на цените, ако човек зарежда вкъщи на нощна тарифа домашен ток, тоест за физически лица тарифата, 100 км. са около 2 лв. На фона на всяко едно друго гориво, е доста сериозна разлика... Един пример ще ви кажа, да кажем популярна марка електромобили, така нареченото годишно обслужване е 24 лв. Това е да се смени само филтъра на купето..."
Пробегът на електромобилите при по-новите модели постоянни се увеличава, поясни Илия Левков:
"Ако си вземе да кажем електромобил на 2 или на 3 години, ще измине 100-150 км. с едно зареждане. Говорим за електромобили, които са с така 22 KWh батерия. Новите модели вече имат 400-500 км., даже вече и 1000 км. пробег с едно зареждане... За зарядната инфраструктура- България е уникален пример за това нещо, защото без да има натиск от броя на електромобилите, които имат нужда от зареждане, инфраструктурата се развива по много интересен начин. Различни компании инвестират в изграждане на зарядна инфраструктура..."
Някои видинчани биха управлявали електрически коли, но когато станат по-достъпни, сочи анкета на Радио ВИДИН.
"Индийците ли почнаха сега леките коли с това, е с тия зарядни. Само, че трябва да има вместо бензиностанции заряден пункт... Има и лоши, и добри отзиви за тях. Трябва да се съобразяваме с бъдещето... Аз си карам ретро автомобил... Кой какво ми даде, всичко карам. Той, електромобила, май 50 км. караш на ток. Трябва да подсигурят първо зарядни устройства по бензиностанции, не навсякъде може. Аз не съм видял тук на някоя видинска бензиностанция да има за електромобил зарядно. Ако имам възможност, да бих карал електромобил... Шофьор съм, но засега се задоволявам с по-стара кола. Вероятно ще е бъдещето, няма да стане толкова бързо това нещо. Освен това, не може да се подменят толкова коли наведнъж. Предимството е чистотата, няма замърсяване. Бих карал такава кола..."
В сравнение с масовите автомобили електромобилите остават относителни скъпи. Ниският пробег при някои от тях също е проблем. Липсва развита мрежа от станции за зареждане. Около 10 са зарядните станции за електромобили в трите области от Северозапада- Видин, Враца и Монтана. А относно тяхното влияние върху околната среда, батериите на електромобилите изискват зареждане с електричество, а електричеството се произвежда не само от възобновяеми източници. Предвид всичко това големите автомобилни компании, все пак плануват превозните средства в следващите десетилетия плавно да преминат от двигатели с вътрешно горене към електродвигатели.
Учители и ученици в ПГ "Васил Левски" Мездра ще могат да учат и да преподават в напълно оборудван и модернизиран учебен център. Така нареченият STEM център предстои да бъде открит официално от министъра на образованието и науката Красимир Вълчев. Учебният център предлага обучение в направленията информатика, програмиране и математика, обясни..
Възстановяването на разкопаното пътно платно на булевард "Панония" във Видин е приоритет при реконструкцията на канализационен колектор на града. Физическият напредък на проекта е на около 55%, обясни за Радио ВИДИН управителят на ВиК Видин инж. Илко Илиев. До няколко месеца, в зависимост от атмосферните условия, може да се очаква движението по..
Това е проект на барабаниста на рок група "Ръш" Нийл Пърт, в който събира световноизвестни джаз и рок барабанисти, заедно с "Бъди Рич биг бенд", за да отдадат почит към колоса Бъди Рич. 1994 г. излиза първата част, а 1997 г. втора. Някои от имената, взели участие в първата барабанна феерия, на която се наслаждаваме са: Саймън Филипс, Дейв Уекъл,..
Отговорите на големите житейски въпроси, представени със средствата на комедията и талантът на младите български актьори Луиза Григорова - Макариев, Боряна Братоева и Христо Пъдев, са събрани в спектакъла "И верният отговор е..." на режисьора Мартин Каров. На 5 март публиката във Видин ще може да гледа и да се забавлява с историята, която разказва..
Четири нови български късометражни филма, разкриващи дълбочината на българските традиции и култура, ще бъдат представени във Видин . Селекцията "Български митове и легенди" е на колектива на най-голямата мрежа за късо кино - "Кинематограф". Мисията на платформата е да популяризира късометражното кино и да го среща с по-широката публика, тъй като..
Преди 89 години на днешния ден Видин се сдобива с герб . Той е изработен по идея на тогавашния кмет д-р Бърни Бончев, който много искал Видин да има символ, който да обхваща целия облик на града и да го представя по най-добрия начин. Проектът на герба е одобрен на заседание на Общинския съвет на 18 февруари 1936 г. и се взема решение да бъде..
Отборът по английска реч и дебати "BEST" на ГПЧЕ "Йордан Радичков" във Видин се завърна от зимното издание на състезанието с много отличия и награди . Йоанна Иванова и Стефан Симеонов , от осми клас, спечелиха купата за първото място в категория "Начинаещи" и медали за шесто място в "Напреднали" на финалите: "Аз и..