Френският визуален спектакъл "Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" е създаден преди 25 години от югославски режисьор Младен Материч и претворен днес от неговия последовател – прочутия френски артист Орелиен Бори.
Това е един провокативен и предизвикващ всички сетива на зрителя визуално-поетичен спектакъл, който съчетава с лекота в общ сценичен ритъм – театър, танц, цирк и визуални изкуства.
Срещата между Орелиен Бори и Младен Материч се случва през 1994 г., когато 22-годишният тогава Бори попада в театър "Гарон“ в Тулуза, където гледа спектакъла на югославския режисьор. Тази сценична среща изиграва ключова роля в творческия му път и го насърчава да развие своя отличителен авторски почерк и разбиране за театралното изкуство.
"Театърът има своите ограничения. Най-същественото от тях е пространството, с което ни се налага да се справяме с всяка нова продукция – сцената, на която ние трябва да "пишем“ върху следите на спектаклите преди нас“, споделя Бори.
"Спомням си, че Небесата са далеч и Земята също" ще се играе на 5 и на 6 април на Голямата сцена на Народния театър "Иван Вазов".
Гостуването на спектакъла в България се осъществява като партньорска инициатива на Народен театър "Иван Вазов" и Френски институт в България. Турнето се организира с подкрепата на Френския институт в Париж – IF Export, Френския институт в България и Театроскоп.
Чуйте от звуковия файл разговора на Надежда Атанасова с Мира Тодорова, главен драматург на Народния театър „Иван Вазов“
Снимки и трейлър – Френски институт България
В епизод 567 "Трамвай по желание" среща своята публика с универсалния сценичен талант Атанас Палюшев. Кой е Палюшев? В своя творчески профил Атанас е лирико-драматичен тенор, школуван в класическото пеене. Завършва първо ВИТИЗ, а после и Консерваторията със специалност оперно пеене. Специализира в прочутото Миланско оперно училище към..
Живеем насред бързо развиващи се технологии, крайни социални нагласи, влияния на глобални тенденции, променящи възприятията и взаимодействието ни със света. За културата на младите българи, за живота на сцената и извън нея и за влиянието върху следващото поколение в "Нашият ден" разговаряме с актьора Филип Буков . Буков е познато лице от..
Как се създава достъпна театрална среда за деца в неравностойно положение – разговор с режисьора и сценограф Олег Степанов и с актьора Владимир Богданов от театралната компания The Balkan Theatre Factory . The Balkan Theatre Factory подкрепя достъпа на деца в неравностойно положение до театъра чрез инициативата "60 от сърце", която..
Гергина Иванова Дворецка e журналистка и поетеса, родена в София. Завършва Софийската гимназия с преподаване на френски език и българска филология в Софийския университет "Свети Климент Охридски”. Още като студентка започва работа в тогавашната "Младежка редакция" на програма "Христо Ботев". Целият ѝ професионален път е свързан с БНР. Още през 1990..
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Световноизвестният гръден хирург проф. Валтер Клепетко, който до пенсионирането си бе ръководител на катедрата по хирургия в Университетската болница..
"Какво отлагате на ежедневна база?", пита психотерапевтът Алис Русева и съветва това да бъде първият въпрос към себе си при симптоми на тревожност, които..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg