Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Връчиха дигиталните „Оскари“ IAB MIXX Awards 2021

Снимка: IAB

На емоционална и вълнуваща церемония бяха връчени наградите IAB MIXX Awards за 2021 година. В шестото издание на конкурса, организиран от IAB България, бяха подадени рекорден брой заявки от български агенции и рекламодатели, въпреки трудностите, пред които бяха изправени бизнес компаниите.

Събитието има за цел да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. В тазгодишното издание на конкурса са подадени общо 184 заявки, което е с 40% повече в сравнение с 2020-а. Тази година кандидатурите се оценяваха от жури от 10 международни експерти в две направления – творчески решения и стратегия.
88 кампании бяха финалистите след  първия етап на журиране. Те се бориха за призовите места в 20-те категории на IAB MIXX Awards 2021.

Най-много заявки бяха подадени в категориите: „Най-добра кампания за повишаване познаваемостта за марката“, „Най-ангажираща кампания“, „Най-добра видео кампания“, „Инфлуенсър маркетинг кампания“. В конкурса бяха представени четири нови категории в отговор на промените на пазара и новите тенденции. Това са "Бранд активизъм", която оценява кампании, заставащи зад кауза или засягат обществено значими теми, "Covid-19", в която влизат дигиталните кампании, направени по време на първия локдаун, "Кампания нисък бюджет", който според правилата на конкурса е до три хиляди лева и "Дигитални иновативни похвати".

„Бяхме много доволни, но не и изненадани. В дигиталната екосистема най-видимо имаше промени и новости. Имаше страхотни кампании, на които бяхме свидетели. Бюджетът е много важен, но една добра идея не е необходимо да бъде изпълнена с огромен бюджет. Колкото по-простичка  е тя, толкова по-достъпна е за хората. Видяхме колко бързо се промениха потребителите през 2020 г., брандовете успяха да се активират. Докато преди планувахме за година напред, сега плануваме за само 3 месеца.
Ние сме адаптивни същества, а това е много добре. Колкото повече предизвикателства има, толкова по-бурно и творчески поглеждаме напред. Ситуацията ни затруднява, но в добрия смисъл. Постоянно сме нащрек и всички представители на дигиталната екосистема сме свикнали ситуацията да се променя. Ние сме в една постоянна трансформация, която в момента е повсеместна. Сладко предизвикателство е. Истината е, че
IAB Bulgaria има нещо уникално, ние обединяваме дигиталната екосистема“, коментира Николай Бойков, председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор на All Channels Communication Group.

Общо 20 са компаниите, подали заявки за участие в конкурса през 2021 г. Най-много финалисти имаха proof. (28 финалиста от 36 заявки), следвани от Guts & brains DDB (22 финалиста от 35 заявки) и All Channels Group (9 финалиста от 20 заявки). Журито на конкурса тази година е съставено от общо десет маркетинг специалисти от различни агенции в Европа с редица награди. Те бяха разделени в две направления - "Творчество" и "Стратегия" и оцениха заявките според 4 основни критерии - стратегия, изпълнение и използване на медиите, резултати и възвръщаемост на инвестициите и творчество.

„Колкото по-истински си, толкова по-добре се получават нещата. Определено искахме да сме първи. Направихме всичко възможно да организираме церемонията за по-малко от седмица. Прави впечатление, че компаниите стават все по-трудно дефинируеми, всеобхватни са. Не могат да влязат в една определена категория, колкото повече на 360° можеш да завъртиш идеята, толкова по-всеобхватна е тя.
Дигиталните решения са базирани на оригиналното, на добра идея, на технология и данни
. Именно това ще виждаме все повече. Ако нещо се случи през 2020 г., то е че се трансформирахме дотолкова, че данните, нашите права онлайн и изкуственият интелект вече са тема на ежедневен разговор. Възможно е дори изкуственият интелект да замени журналистите след време. Тепърва ще обследваме територията на изкуствения интелект. Блокчейн технологията позволява да демократизираме системата, да бъде разпределена между различни хора, които не се познават. Трябва да започнем тук и сега с различни електронни услуги, а чак след това можем да говорим за изкуствения интелект и тази тема да не звучи толкова абстрактна и далечна“, каза още Николай Бойков.

Целия разговор на Катя Василева с него слушайте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пропуснати ползи заради лоша регулация в здравеопазването

Близо 90% от от пациентските организации у нас не се чувстват пълноценно представени при формирането на политики в здравния сектор, сочат данни от анкета на Националния алианс "Редки болести България". На 17 септември – датата в календара, която се отбелязва като Световен ден за безопасността на пациента, Мрежата на гражданските организации на..

публикувано на 17.09.24 в 19:31
Венелина Николова

Венелина Николова директор на 125 СУ: "Първият учебен ден винаги е празник"

В предаването "Добър вечер, София" гостува госпожа Венелина Николова – директор на 125 СУ "Боян Пенев"  с която разговаряхме за символиката на празника в датата 15 септември. "Приемам 15 септември като истински празник, за мен той винаги е бил такъв и въпреки, че не е отбелязан в българския календар като празник, той е празничен ден за..

публикувано на 17.09.24 в 18:25

Ново издание на Книга на фамилния бизнес в България

Излезе ново издание на Книга на фамилния бизнес в България. Фирмите, включени в Книгата на фамилния бизнес, идват от различни индустрии, нареждат се сред пазарните лидери, показват значителен растеж във времето и имат амбиция за развитие на международните пазари. Общото между всички тях е и, че бизнесът им е успял да надживее няколко кризи, а..

публикувано на 17.09.24 в 18:00

Христомир Сърбинов: Фокусът на I Am Sofia е обърнат към хората, за да събере богатството на нашия град

Чрез откритото мобилно студио на Радио София, продължаваме да се срещаме с личностите свързани с културния живот на града. Основен акцент в днешните празнични срещи е фестивалът IAm Sofia и събитията които ще бъдат представени в неговата програма. Христомир Сърбинов е човекът, който решава да създаде този фестивал, в който да обедини..

публикувано на 17.09.24 в 16:51

"ЕкоОбщина – устойчив град и общество" стартира за пети път

Конкурсът "ЕкоОбщина – устойчив град и общество" стартира своето 5-то издание в България. През септември и октомври 2024, в рамките на събитието ще бъдат организирани семинари по екологични политики на общините и ще бъдат прожектирани поредица от филми за околната среда, отворени за всички с вход свободен. Посолството на Франция в България и..

публикувано на 17.09.24 в 15:25

София отбелязва своя празник

В деня, в който Православната църква почита светите великомъченици Надежда, Вяра, Любов и майка им София, и на който градът ни отбелязва своя празник, жители и гости се стекоха, за да присъстват на церемонията по издигане знамето на столицата, която се състоя на площад "Св. Александър Невски". По-рано Столичният общински съвет проведе..

публикувано на 17.09.24 в 15:06

"Лигата на разказвачите" и "Писатели без книги" ще възродят разказваческия дух

Поредната среща с участник във фестивала I Am Sofia, който ще оцвети следващите дни в нашия град. Той е Стефан Касев, който участва във фестивала с форматите "Лигата на разказвачите" и "Писатели без книги". "Два формата, които се завръщат под някаква форма. Зад "Писатели без книги" стои колегата Нинко Кирилов. И двата са насочени към разказване..

публикувано на 17.09.24 в 15:05