Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Връчиха дигиталните „Оскари“ IAB MIXX Awards 2021

Снимка: IAB

На емоционална и вълнуваща церемония бяха връчени наградите IAB MIXX Awards за 2021 година. В шестото издание на конкурса, организиран от IAB България, бяха подадени рекорден брой заявки от български агенции и рекламодатели, въпреки трудностите, пред които бяха изправени бизнес компаниите.

Събитието има за цел да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. В тазгодишното издание на конкурса са подадени общо 184 заявки, което е с 40% повече в сравнение с 2020-а. Тази година кандидатурите се оценяваха от жури от 10 международни експерти в две направления – творчески решения и стратегия.
88 кампании бяха финалистите след  първия етап на журиране. Те се бориха за призовите места в 20-те категории на IAB MIXX Awards 2021.

Най-много заявки бяха подадени в категориите: „Най-добра кампания за повишаване познаваемостта за марката“, „Най-ангажираща кампания“, „Най-добра видео кампания“, „Инфлуенсър маркетинг кампания“. В конкурса бяха представени четири нови категории в отговор на промените на пазара и новите тенденции. Това са "Бранд активизъм", която оценява кампании, заставащи зад кауза или засягат обществено значими теми, "Covid-19", в която влизат дигиталните кампании, направени по време на първия локдаун, "Кампания нисък бюджет", който според правилата на конкурса е до три хиляди лева и "Дигитални иновативни похвати".

„Бяхме много доволни, но не и изненадани. В дигиталната екосистема най-видимо имаше промени и новости. Имаше страхотни кампании, на които бяхме свидетели. Бюджетът е много важен, но една добра идея не е необходимо да бъде изпълнена с огромен бюджет. Колкото по-простичка  е тя, толкова по-достъпна е за хората. Видяхме колко бързо се промениха потребителите през 2020 г., брандовете успяха да се активират. Докато преди планувахме за година напред, сега плануваме за само 3 месеца.
Ние сме адаптивни същества, а това е много добре. Колкото повече предизвикателства има, толкова по-бурно и творчески поглеждаме напред. Ситуацията ни затруднява, но в добрия смисъл. Постоянно сме нащрек и всички представители на дигиталната екосистема сме свикнали ситуацията да се променя. Ние сме в една постоянна трансформация, която в момента е повсеместна. Сладко предизвикателство е. Истината е, че
IAB Bulgaria има нещо уникално, ние обединяваме дигиталната екосистема“, коментира Николай Бойков, председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор на All Channels Communication Group.

Общо 20 са компаниите, подали заявки за участие в конкурса през 2021 г. Най-много финалисти имаха proof. (28 финалиста от 36 заявки), следвани от Guts & brains DDB (22 финалиста от 35 заявки) и All Channels Group (9 финалиста от 20 заявки). Журито на конкурса тази година е съставено от общо десет маркетинг специалисти от различни агенции в Европа с редица награди. Те бяха разделени в две направления - "Творчество" и "Стратегия" и оцениха заявките според 4 основни критерии - стратегия, изпълнение и използване на медиите, резултати и възвръщаемост на инвестициите и творчество.

„Колкото по-истински си, толкова по-добре се получават нещата. Определено искахме да сме първи. Направихме всичко възможно да организираме церемонията за по-малко от седмица. Прави впечатление, че компаниите стават все по-трудно дефинируеми, всеобхватни са. Не могат да влязат в една определена категория, колкото повече на 360° можеш да завъртиш идеята, толкова по-всеобхватна е тя.
Дигиталните решения са базирани на оригиналното, на добра идея, на технология и данни
. Именно това ще виждаме все повече. Ако нещо се случи през 2020 г., то е че се трансформирахме дотолкова, че данните, нашите права онлайн и изкуственият интелект вече са тема на ежедневен разговор. Възможно е дори изкуственият интелект да замени журналистите след време. Тепърва ще обследваме територията на изкуствения интелект. Блокчейн технологията позволява да демократизираме системата, да бъде разпределена между различни хора, които не се познават. Трябва да започнем тук и сега с различни електронни услуги, а чак след това можем да говорим за изкуствения интелект и тази тема да не звучи толкова абстрактна и далечна“, каза още Николай Бойков.

Целия разговор на Катя Василева с него слушайте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 18.02.25: САЩ и Русия на една маса в Саудитска Арабия

Коментатори във "Форум" тази седмица са социологът Елена Дариева и историкът Светослав Живков. Заедно с водещия Константин Лавсов, част от темите, които дискутираха, бяха: - САЩ и Русия на една маса в Саудитска Арабия - подобряване на двустранните отношения и договаряне на край на войната в Украйна - Доналд Тръмп и обкръжението му - Има ли бойкот..

публикувано на 18.02.25 в 19:14

Жители на "Кремиковци" на протест заради задръствания на жп прелеза на входа на района

Жители на "Кремиковци“ излязоха на протест заради задръствания на жп прелеза на входа на района. Недоволството на местните е свързано с контрола на бариерата, която често образува "тапа" в рамките на 20 до 40 минути. Христо Недялков е на 47 години. Живее в столичния район "Кремиковци". Казва, че последните 15 години е все по-трудно преминаването през..

публикувано на 18.02.25 в 18:24

За достъпна и качествена храна настояха граждански сдружения и политици

С частична политическа подкрепа, изразена от парламентарно представени партии и ангажимент да продължат усилията в осигуряване на достъпна и качествена храна, премина дискусия по темата, която се проведе по-рано днес. Макар сериозен фокус да бе поставен върху ценообразуването на продуктите, участници в събитието коментираха и нужда от..

публикувано на 18.02.25 в 16:37

София възстановява своя дял от 43% в националната икономика

София възстановява своя 43% дял в националната икономика, сочат последните данни за брутния вътрешен продукт на областно ниво. От тях става ясно, че е налице нормализиране след различните аномалии в енергетиката, селското стопанство и туризма през предходните години. Регионалните неравенства обаче остават големи. Най-голямата регионална икономика..

публикувано на 18.02.25 в 15:43
Реставрацията на текстил е трудна и в много от галериите не се прави

Чудото на реставрацията

Националната галерия отново отваря вратите на лабораторията по консервация и реставрация за ценителите на изкуството. Те ще имат възможността да надникнат "зад кулисите" на музея, да видят как се подготвят за експониране произведения на изкуството. Реставратор ще ги запознае с принципите и етиката на съвременната реставрация, както и с..

публикувано на 18.02.25 в 15:31
Част от стенописа на Венцислав Йосифов-Jermain

Читалища разчитат на финансиране по програми от Столичната община и МК

Успешно приключи проектът "Градска памет: Традиция и Графити", реализиран по Програма "Активни читалища" на Столичната община. Това е поредната инициатива, в която си партнират 2 софийски читалища – НЧ "Иван Вазов – 2014", което е в кв. кв. "Левски В" и НЧ "Васил Левски 1928", което е в "Сухата река". "Това - на фасадата на..

публикувано на 18.02.25 в 15:03

Документалният филм „Скрити белези” - разказ за най-доброто ни участие във Венецианското биенале

Документалният филм „Скрити белези” на режисьора Георги Тошев и оператора Борис Пинтев е сред селектираните филми за участие във фестивала Master of Art. Лентата разказва за най-успешното българско участие на Биеналето на изкуствата във Венеция. Комисарят на българското участие д-р Надежда Джакова е своеобразен гид на режисьора Георги Тошев..

публикувано на 18.02.25 в 13:46