На емоционална и вълнуваща церемония бяха връчени наградите IAB MIXX Awards за 2021 година. В шестото издание на конкурса, организиран от IAB България, бяха подадени рекорден брой заявки от български агенции и рекламодатели, въпреки трудностите, пред които бяха изправени бизнес компаниите.
Събитието има за цел да отличи най-добрите дигитални кампании на пазара. В тазгодишното издание на конкурса са подадени общо 184 заявки, което е с 40% повече в сравнение с 2020-а. Тази година кандидатурите се оценяваха от жури от 10 международни експерти в две направления – творчески решения и стратегия.
88 кампании бяха финалистите след първия етап на журиране. Те се бориха за призовите места в 20-те категории на IAB MIXX Awards 2021.
Най-много заявки бяха подадени в категориите: „Най-добра кампания за повишаване познаваемостта за марката“, „Най-ангажираща кампания“, „Най-добра видео кампания“, „Инфлуенсър маркетинг кампания“. В конкурса бяха представени четири нови категории в отговор на промените на пазара и новите тенденции. Това са "Бранд активизъм", която оценява кампании, заставащи зад кауза или засягат обществено значими теми, "Covid-19", в която влизат дигиталните кампании, направени по време на първия локдаун, "Кампания нисък бюджет", който според правилата на конкурса е до три хиляди лева и "Дигитални иновативни похвати".
„Бяхме много доволни, но не и изненадани. В дигиталната екосистема най-видимо имаше промени и новости. Имаше страхотни кампании, на които бяхме свидетели. Бюджетът е много важен, но една добра идея не е необходимо да бъде изпълнена с огромен бюджет. Колкото по-простичка е тя, толкова по-достъпна е за хората. Видяхме колко бързо се промениха потребителите през 2020 г., брандовете успяха да се активират. Докато преди планувахме за година напред, сега плануваме за само 3 месеца.
Ние сме адаптивни същества, а това е много добре. Колкото повече предизвикателства има, толкова по-бурно и творчески поглеждаме напред. Ситуацията ни затруднява, но в добрия смисъл. Постоянно сме нащрек и всички представители на дигиталната екосистема сме свикнали ситуацията да се променя. Ние сме в една постоянна трансформация, която в момента е повсеместна. Сладко предизвикателство е. Истината е, че IAB Bulgaria има нещо уникално, ние обединяваме дигиталната екосистема“, коментира Николай Бойков, председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор на All Channels Communication Group.
Общо 20 са компаниите, подали заявки за участие в конкурса през 2021 г. Най-много финалисти имаха proof. (28 финалиста от 36 заявки), следвани от Guts & brains DDB (22 финалиста от 35 заявки) и All Channels Group (9 финалиста от 20 заявки). Журито на конкурса тази година е съставено от общо десет маркетинг специалисти от различни агенции в Европа с редица награди. Те бяха разделени в две направления - "Творчество" и "Стратегия" и оцениха заявките според 4 основни критерии - стратегия, изпълнение и използване на медиите, резултати и възвръщаемост на инвестициите и творчество.
„Колкото по-истински си, толкова по-добре се получават нещата. Определено искахме да сме първи. Направихме всичко възможно да организираме церемонията за по-малко от седмица. Прави впечатление, че компаниите стават все по-трудно дефинируеми, всеобхватни са. Не могат да влязат в една определена категория, колкото повече на 360° можеш да завъртиш идеята, толкова по-всеобхватна е тя.
Дигиталните решения са базирани на оригиналното, на добра идея, на технология и данни. Именно това ще виждаме все повече. Ако нещо се случи през 2020 г., то е че се трансформирахме дотолкова, че данните, нашите права онлайн и изкуственият интелект вече са тема на ежедневен разговор. Възможно е дори изкуственият интелект да замени журналистите след време. Тепърва ще обследваме територията на изкуствения интелект. Блокчейн технологията позволява да демократизираме системата, да бъде разпределена между различни хора, които не се познават. Трябва да започнем тук и сега с различни електронни услуги, а чак след това можем да говорим за изкуствения интелект и тази тема да не звучи толкова абстрактна и далечна“, каза още Николай Бойков.
Целия разговор на Катя Василева с него слушайте в звуковия файл.
В средата на седмицата коментаторите Елена Дариева и Светослав Живков разговаряха по темите: Управление във време на демокрация . Избори. "Референдумите не са лек за всякакъв случай. Но стават за "дъвка" на популисти." Особености на национални и местни допитвания – финансиране, изисквания за избирателите, провеждане. Социологическите проучвания..
В присъствието на журналисти днес бяха разяснени част от проблемите за бранша на автоинструкторите, обучаващи нови водачи на моторни превозни средства (МПС). По думите на председателя на "Българско обединение на шофьорите" Христо Радков , вината за неправоспособните шофьори на пътя пада върху обучаващите ги, когато изпитът пред..
Заради проточилия се основен ремонт на Театър София , актьорите от трупата му продължават да изнасят представления от своята програма на други столични сцени – във Военния театър, "Сълза и смях", " Théatro отсам канала", в Младежкия театър "Николай Бинев". Надеждите и очакванията и на състава на театъра, и на почитателите на Мелпомена, са..
Вдъхновена от шедьовъра на Луис Карол "Алиса в страната на чудесата“, режисьорът и хореограф Анна Пампулова създаде своя сценична интерпретация на любимата на много поколения книга. Премиерните дати на танцовия спектакъл на Балет "Арабеск" са на 21.02.2025 г. и 1.03.2025 г. в Националния музикален театър "Стефан Македонски". Музиката е на композитора..
Заложеното в проектобюджета не отговаря на исканията и очакванията от страна на КНСБ за ръст на възнагражденията в обществения сектор . Заложените 5% биха покрили само инфлацията. Това коментира пред БНР-Радио София Петър Мишев , икономически анализатор в Института за социални и синдикални изследвания и обучения към КНСБ. Той..
Фестивалът “Възможното образование“ се завръща с пълно издание от 2020 година насам, в Червената къща, а фокусът му е върху човеколюбивите образователни практики от България. За образованието, но не за невъзможните, а напълно обозрими, нови и съвсем възможни хоризонти, които се откриват пред него, е акцентът на разговора с Нели..
Нова наредба за здравословно хранене на учениците предлага за обществено обсъждане Министерството на здравеопазването. Сега действащата е от 2009 г. През 2018 г. специалистите са преработили Наредбата за физиологичните норми и това налага промени в други документи, свързани с храненето на деца в ясли, градини и в училищна възраст...