Колективният трудов договор е между работодатели, синдикати и държавата и той регламентира условията на труд в сектор "здравеопазване". Планираното увеличение на заплатите не е осъществено. "След като още преди април месец внесохме проект на Колективен трудов договор, от тогава до ден днешен нямаме никакъв напредък, въобще и не са започнали преговорите.От страна на работодателите срещаме голям отпор и те се стремят да запазят статуквото, да няма колективен трудов договор", каза тя.
Палешникова каза, че няма отзвук от отговорните институции. Проблемът се корени в хроничното недофинансиране на някои от лечебните заведения. По думите й бюджетът на НЗОК е увеличен от миналата година с милиард и 100 милиона лева. И въпреки това процентът на трудовите възнаграждения е увеличичен с около 5%. Университетските и частните болници имат възможност за увеличение на заплатите с 20%, сподели тя.
"Трябва да отбележим, че много общински и държавни болници са недофинансирани. Пари има, но трябва да са целесъобразно разходвани. Едни забогатяват, но други са работещи бедни", подчерта Палешникова. Тя посочи, че на всички трябва да им е ясно, че работещите в здравеопазването не мотат да работят при тези условия. На 16 септември ще бъде проведен общонационален протест. Искането е за адекватно заплащане.
По темата се включи и д-р Неделчо Тотев, председател на Националното сдружение на общинските болници.
"Ако трябва да говорим за единомислие, то го има. Всички страни говорят, че това, което трябва да направим, да повишим работните заплати на служителите ние го искаме даже повече от работодателите, повярвайте". Каза д-р Тотев.
По думите му фокусът е основната заплата.
"Хората ще останат без работа. Щели да протестират. Ами кои ще протестират? Няколко човека, които поради една, или друга причина успяват да настроят против нас работодателилите.", каза той.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..